Πέμπτη 26 Αυγούστου 2010

IRON MAIDEN - THE FINAL FRONTIER (2010)



Πρώτη φορά σε κριτική βρίσκομαι σε δύσκολη θέση. Ο λόγος φυσικά δεν είναι άλλος από την νέα δουλειά της μπάντας που με έβαλε στο Heavy Metal αλλάζοντας κυριολεκτικά τη ζωή μου. Δεν ξέρω καν αν έχω το δικαίωμα να κρίνω εγώ την α-ν-τ-ι-κ-ε-ι-μ-ε-ν-ι-κ-ά καλύτερη μπάντα στον κόσμο, οπότε πρόταση μου είναι να ακούσετε μόνοι σας το “The Final Frontier” λαμβάνοντας υπόψιν στο ελάχιστο την κριτική που θα διαβάσετε.

    Πέρασαν κιόλας 4 χρόνια από το εξαιρετικό “A Matter Of Life And Death”, οι Maiden μεγάλωσαν ακόμα περισσότερο το όνομά τους, και το “The Final Frontier” είναι έτοιμο να τους οδηγήσει στην τελευταία (λογικά) δεκαετία τους. Το αξιοπρεπέστατο νέο άλμπουμ τους είναι δείγμα ότι και σε αυτήν την νέα δεκαετία κανένας δεν θα διεκδικήσει τον θρόνο τους αφού η απόσταση που τους χωρίζει από τους υπολοίπους είναι τεράστια.  Το “The Final Frontier” είναι ουσιαστικά χωρισμένο συνθετικά σε δύο parts. Τα πρώτα 5 τραγούδια αποτελούν και το πιο βατό μέρος του άλμπουμ και κινούνται ανάμεσα στον ήχο του “Dance Of Death” αλλά και (κυρίως) του “Chemical Wedding”. Τα φοβερά “Mother Of Mercy” και “Coming Home” κλέβουν την παράσταση, ενώ τα ήδη γνωστά “Final Frontier” και “El Dorado” μπορεί να μην εντυπωσίασαν στο πρώτο άκουσμα αποτελούν όμως τελικά δύο πολύ καλά κομμάτια στο παζλ του νέου δίσκου. Στο δεύτερο μέρος του άλμπουμ βλέπουμε το συνθετικό πρόσωπο των Maiden εν έτη 2010. Προχωρώντας ακόμα περισσότερο το ύφος του “A Matter Of Life And Death” συναντάμε τη progressive/επική πλευρά της μπάντας με 5 συνθέσεις συνολικής διάρκειας 50 σχεδόν λεπτών! Όλα τα στοιχεία που έκαναν τους Maiden την νούμερο ένα μπάντα στον κόσμο είναι εδώ. Η φωνή του Bruce, οι μελωδίες στις κιθάρες και φυσικά οι δαιδαλώδεις συνθέσεις του Steve Harris. Τα “Talisman” και “When The Wild Wind Blows” είναι καταδικασμένα να γίνουν κλασικά, με το “Starblind” να ακολουθεί από κοντά θυμίζοντας το καταπληκτικό “Face In The Sand” από το “Dance Of Death”.

     Στα αρνητικά του δίσκου τώρα, δεν μπορώ να μην σημειώσω την ποσοτική έλλειψη δισολιών (ίσως το κυριότερο στοιχείο που τους έκανε αυτό που είναι), τα μέτρια “Isle Of Avalon” και “The Man Who Would Be King” τα οποία συμπληρώνουν ένα ολόκληρο εικοσάλεπτο, με αποτέλεσμα το φοβερό “The Talisman” π.χ. να χάνεται ανάμεσά τους, την μεγάλη απουσία δυναμικών στιγμών για έναν heavy metal δίσκο αλλά και την εδώ και μερικά χρόνια στέρηση από ένα έστω τραγούδι του Harris επιπέδου “Sign Of The Cross” ή “The Nomad”(δεν το συζητώ για παλιότερα κομμάτια), στοιχεία που μετά από μια βδομάδα αποκλειστικών ακροάσεων του νέου δίσκου με οδήγησαν στο συμπέρασμα ότι με άφησε μερικώς ανικανοποίητο.

     Σε πείσμα των μεταλλοπατεράδων πολέμιών τους που έχουν κάνει επάγγελμα την κακοπροαίρετη κριτική σε θρυλικά συγκροτήματα ενώ ταυτόχρονα πλασάρουν τους System Of A Down ως μέταλ συγκρότημα, και τον Serj Tankian ως τη φωνή της δεκαετίας(τι άλλο θα ακούσω Θεέ μου), οι Maiden είναι εδώ δυνατότεροι από ποτέ με ένα εντελώς αντιεμπορικό άλμπουμ που αν του δώσετε την ευκαιρία μερικών ακροάσεων αποκλείεται να σας απογοητεύσει. Ευτυχώς παρά τις αρχικές φήμες το “The Final Frontier” από ότι φαίνεται θα έχει διάδοχο. Και επειδή η απαίτηση μου από τους Maiden δεν είναι να κυκλοφορούν απλά αξιοπρεπείς δίσκους, αυτός, αν είναι ο τελευταίος τους, θα πρέπει να είναι ο καλύτερος δίσκος της δεκαετίας. Όπως ήταν το “Brave New World” για την προηγούμενη, το Fear Of the Dark για την προ-προηγούμενη, κ.λ.π…… Up The Irons!!!


ΚΑΛΕΣΜΑ ΤΟΥ ΑΡΧΙΣΥΝΤΑΚΤΗ - ΚΡΑΤΕΙΣΤΕ ΚΛΕΙΣΤΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΟΥ ΜΕΤΑΛ

                  
                    METAL WARRIORS


                    Η καθαροτητα της μορφής, ο σκληρός πυρήνας και το υποβαθρο της πρωταρχικης απλης ιδέας είναι η δύναμη του HEAVY METAL.
Είναι τα στοιχεία που πρέπει να μείνουν αναλλοίωτα γιατί είναι αυτά που διατηρούν τις αποστάσεις από τον έξω κόσμο και θέτουν τα όρια.
Από τη φύση του το είδος είναι για λίγους καθώς προβάλει έναν «ειδικό» χαρακτήρα και ο συγκεκριμένος δύσκολός φετιχισμός του είναι έξω από την κοινωνική πραγματικότητα που επικρατεί.
Αυτό βέβαια δεν παραγράφει εντελώς τις ευθύνες υπεράσπισής του από εμάς.


                    ΚΡΑΤΕΙΣΤΕ ΚΛΕΙΣΤΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΟΥ ΜΕΤΑΛ


Οι Μύθοι και οι Θρύλοι, οι Θεοί και οι Πολεμιστές είναι το επικό ποίημα του HEAVY METAL, ένα γιγάντιο πεδίο μάχης όπου με το σπαθί και τη μαγεία το καλό μάχεται αιώνια με το κακό.


                                        TO BATTLE


Γυαλίστε τα σπαθιά και κάντε τα στολίδια σας να λάμπουν στον ήλιο. Οι φάλαγγες του HEAVY METAL πρέπει να διαλύσουν τα σκοτάδια της νύχτας και να φέρουν τους Θεούς του καλού και στα πιο αποτρόπαια μέρη. Οι βαριές ασπίδες είναι κρεμασμένες στους ώμους και οι περικεφαλαίες αφήνουν ακάλυπτα μόνο τα μάτια. Εμβλήματά μας είναι οι πολεμικοί αετοί.
                                                     ΗAIL



           Πηγή: Metal Hammer(όταν ασχολιόταν ακόμα με το Η.Μ.)

Πέμπτη 5 Αυγούστου 2010

SONISPHERE FESTIVAL - ΚΩΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ 2010


  25-26-27 / 6 / 2010  Κωσταντινούπολη, Τουρκία
1η μέρα: RAMMSTEIN, Alice In Chains, Pentagram, Stone Sour

   
  Το πλήρες billing του Τούρκικου Sonisphere Festival σε συνδυασμό με το πάμφτηνο εισιτήριό του σε σχέση με το αντίστοιχο Ελληνικό ήταν δύο αρκετά καλοί λόγοι για ένα τετραήμερο στην όμορφη Κωσταντινούπολη. Παρασκευή 25 Ιουνίου και η Τούρκικη εκδοχή του Sonisphere ξεκίνησε υποτονικά με τους Stone Sour, Pentagram και Alice In Chains να ανοίγουν για τους φοβερούς όπως αποδείχτηκε Rammstein. 7 η ώρα και το Ιnonu Stadium κατάμεστο από 30000 και πλέον Τούρκους, και όχι μόνο, metalheads δονούνταν υπό τους alternative ήχους των αδιάφορων Alice In Chains οι οποίοι σε μία ώρα έπαιξαν όλες τις επιτυχίες τους ικανοποιώντας τους λίγους εναπομείναντες υποστηρικτές της καταραμένης grunge σκηνής. Ευτυχώς το μαρτύριο δεν κράτησε πολύ και στις 9 ακριβώς η τεράστια Γερμανική σημαία εμφανίστηκε στη σκηνή προκαλώντας ανατριχίλα για να μην πω φόβο. Τόσο επιβλητικό intro ίσως να μην έχω ξαναδεί και αυτό από ένα συγκρότημα που μέχρι λίγο καιρό πριν δεν του είχα και μεγάλη εκτίμηση. Μεγάλο λάθος αφού πέραν του εκπληκτικού show για 1 ½ ώρα απολαύσαμε 16 πραγματικά heavy κομμάτια τα οποία άξια τοποθετούν τους Γερμανούς στο (αρκετά) ευρύτερο metal στερέωμα. Φωτιές, φωτιές και πάλι φωτιές το show των Rammstein είναι σίγουρα ένα από τα πιο εντυπωσιακά που περιοδεύουν παγκοσμίως με τον πληκτρά του group να κλέβει την παράσταση με τον διάδρομό του και την βαρκάδα πάνω από το κοινό λίγο πριν το τέλος της συναυλίας. Το setlist όπως αναμενόταν βασίστηκε στο τελευταίο πολύ καλό τους δίσκο με τα “Pussy”  και “Du Hast” να αποτελούν τα highlight της βραδιάς. Αντικειμενικά, συναυλία (θέαμα βασικά) – εμπειρία ζωής.



2η μέρα: ACCEPT, Manowar, Volbeat, Murder King
       Η δεύτερη μέρα του Sonisphere ευτυχώς ήταν αφιερωμένη στον πραγματικό heavy metal ήχο και αυτός φυσικά ήταν ο σπουδαιότερος λόγος του ταξιδιού μας. Πρώτη μπάντα που είδαμε ήταν οι όλο και ανερχόμενοι στην Ευρώπη Volbeat οι οποίοι έχουν όλα τα φόντα να γίνουν κλασική μπάντα.. Η πρώτη όμως μεγάλη στιγμή του φεστιβάλ έφτασε μετά από κανά δίωρο με το κλασικό intro των Manowar. Ladies and gentlemen, from the United States Of America…. ALL HAIL MANOWAR

Κλασικό ξεκίνημα με το ομώνυμό τους, με τα “Brothers Of Metal” και “Call To Arms” να ακολουθούν και περίπου 25000 Τούρκους με τα χέρια στον αέρα να ευχαριστούν τους Θεούς για την καλύτερη μπάντα στον κόσμο.  Και όμως αυτή η μπάντα σήμερα ήταν support. Εξ ου και ο πεντάλεπτος λόγος του Joey de Maio σε άπταιστα Τούρκικα οπού αφού έκραξε τους Big Four (όντως η “απαρκτή” της εικοσαετίας) και τους διοργανωτές του “Posersphere”, ρώτησε τον κόσμο πια μπάντα ήρθε να δει στο φεστιβάλ, με το γήπεδο να σείεται στην ιαχή “Manowar”. Με έναν εκπληκτικά δυνατό ήχο που έσβησε όλες τις μπάντες του τριημέρου και ένα σχετικά καλό ,τυπικό best of setlist 10 τραγουδιών, με μοναδική έκπληξη τη διασκευή στο “Heaven And Hell”, σίγουρα πείσανε τους πάντες ποιοι θα έπρεπε να είναι οι headliners της ημέρας. Και όντως με το τέλος της εμφάνισης των Manowar πολύς κόσμος άρχισε να αποχωρεί, με το γήπεδο να μένει απλά μισογεμάτο για να υποδεχτεί τους θρυλικούς Accept. Πραγματικά τέτοια εμφάνιση δεν την περίμενα από τους θρυλικούς Γερμανούς. Τι και αν το μικρόφωνο δεν το κράταγε ο Udo? Οι Accept δείξανε και αυτοί με τη σειρά τους σε διάφορους κατά φαντασία μεταλλάδες που είχαν παρεισφρύσει αυτό το τριήμερο στο πλήθος, πώς παίζεται το πραγματικό heavy metal. Ο νέος τραγουδιστής των Accept είναι μεγάλη μορφή και σίγουρα οι Accept μπορούν να πορευτούν με μεγάλη σιγουριά μαζί του. Το setlist ήταν απλά ονειρικό με σύνολο 24 τραγουδιών!! Με διαφορά η καλύτερη εμφάνιση του τριημέρου. 



3η Ημέρα: METALLICA, Slayer, Megadeth, Anthrax

 Τελευταία μέρα του φεστιβάλ και αφού καταφέραμε και χάσαμε τους Anthrax φτάσαμε στο στάδιο όπου αυτή τη βραδιά ήταν κυριολεκτικά κατάμεστο από περίπου 35000 κόσμο, με τους Megadeth σε μια απλά επαγγελματική εμφάνιση αλλά με πολύ καλό όμως setlist. Highlight φυσικά για μια άλλη φορά το “Symphony Of Destruction”. Οι Slayer από την άλλη είχαν κέφια και παρέσυραν τους πάντες σε τρελό headbanging. Αν είχαν και καλύτερο setlist τα πράγματα σίγουρα θα ήταν ακόμα καλύτερα. Καλό το κόλπο με τους υποτιθέμενους big four, το κοινό όμως είχε έρθει για να δει τους Metallica. Τέτοια ανταπόκριση από τον κόσμο σπάνια τη συναντά κανείς, αφού οι αντιδράσεις τους ήταν σαν να είναι η τελευταία συναυλία της ζωής τους. Φυσικά οι Metallica το εισέπραξαν και ανταπέδωσαν με ένα φοβερό δίωρο show ικανοποιώντας και τους πιο σκληρούς επικριτές τους. Πολύ καλός ήχος, σχεδόν άψογο setlist, και φοβερή επικοινωνία του James Hetfield με το κοινό. To setlist ήταν διαφοροποιημένο, όπως έμαθα, από το αντίστοιχο της Αθήνας, με κορυφαίες στιγμές τα “Fuel”, “Blackened” αλλά και το εκπληκτικό “Trapped Under Ice” στο encore. Αυτή τη φορά οι Metallica απέδειξαν ότι δικαίως είναι το νούμερο ένα mainstream metal συγκρότημα στον πλανήτη.  To φεστιβάλ έληξε με εντυπωσιακά πυροτεχνήματα που φώτισαν ολόκληρη την Πόλη, δίνοντας ραντεβού για του χρόνου το καλοκαίρι.
SETLISTS:

Rammstein setlist:

01.  Rammlied
02. B********
03. Waidmanns Heil
04. Keine Lust
05. Feuer Frei!
06. Wiener Blut
07. Frühling in Paris
08. Ich tu dir weh
09. Du Riechst So Gut
10. Benzin
11. Links 2 3 4
12. Du Hast
13. Pussy

Encore

14.
Sonne
15. Haifisch
16. Ich Will


  • Manowar setlist:
    1. Manowar
    2. Brothers of Metal Pt. 1
    3. Call to Arms
    4. Kings of Metal
    5. Warriors of the World United
    6. Hand of Doom
    7. House of Death
    8. Heaven and Hell (Black Sabbath cover)
    9. Hail and Kill
              10. Black Wind, Fire and Steel 

Accept setlist: 01. Metal Heart
02. Midnight Mover
03. Living For Tonight
04. Restless And Wild
05. Son Of A Bitch
06. Losers And Winners
07. London Leatherboys
08. The Abyss
09. Run If You Can
10. Teutonic Terror
11. Breaker
12. Bulletproof
13. Neon Nights
14. Winterdreams .... -Classical Medley - (Bolero / Sabre Dance / Hall Of The Mountain King / Pomp And Circumstance)
15. Flash Rockin' Man
16. Up To The Limit .... - Baltes Bass Solo –
17. Demon's Night
18. Turn Me On
19. Monsterman
20. Burning
Encore:
21. Princess Of The Dawn
22. I'm A Rebel
Encore 2:
23. Fast As A Shark
24. Balls To The Wall


Slayer:
  •  
    1. World Painted Blood
    2. Jihad
    3. War Ensemble
    4. Hate Worldwide
    5. Seasons in the Abyss
    6. Angel of Death
    7. Beauty Through Order
    8. Disciple
    9. Mandatory Suicide
    10. Chemical Warfare
    11. South of Heaven
             12.Raining Blood 


Metallica setlist:
    1. Creeping Death
    2. For Whom The Bell Tolls
    3. Fuel
    4. The Four Horsemen
    5. Fade To Black 
    6. That Was Just Your Life
    7. The End Of The Line
    8. Sad But True
    9. Welcome Home (Sanitarium)
    10. All Nightmare Long
    11. One
    12. Master Of Puppets
    13. Blackened
    14. Nothing Else Matters
    15. Enter Sandman
    16. Encore:
    1. Breadfan (Budgie cover)
    2. Trapped Under Ice
    3. Seek & Destroy